Pages

Wednesday 25 February 2015

Happy Graduation Day / UnimasGrad2014

        Assalamualaikum teman, lama menyepi diri tenggelam ditelan arus waktu dan keadaan. Tak terasa tahun 2014  berlalu meninggalkan kenangan. Tahun 2015 pula kian menghitung waktu. ya lah bulan februari kian melambai pergi. Masihkan seperti dulu atau ada anjakan paradigma. yeah ku  tanya pada siapa? hehe....answer by yourself..( macam biasa intro jarang berkaitan dengan tajuk hehe..I think that my signature hihi)


          What a special about 2014? yaa..akhirnya ekin konvo juga setelah 4 tahun menuntut ilmu di bumi bertuah bumi kenyalang, Sarawak di universiti kesayangan Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS). Sepatutnya 3 tahun je tapi fail kelas pelengkap. Sedih tak terkata. Dianggap tahun terberat sepanjang ekin bergelar pelajar. Tapi setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Tetap juga menyedihkan. Forget about that life must go on right. Akhirnya ekin putuskan untuk melupakan kegagalan itu dah merayakan impian menaiki pentas bersama harapan orang tua. Terus senyum walau tidak seindah harapan. 





Terima kasih mak dah belikan bunga ini untuk ekin. Buat ekin rasa special . Yes that red ros.. love love




 Ya ini lah wajah kesayangan hamba. Mak ekin yang tetap setia dizaman kejatuhan sebagai seorang pelajar disaat semua orang mempersoalkan sebab ekin extend satu sem. Mak tetap setia dan percaya tanpa banyak soal. 




 pewit haha..this is my best friend. Tamuh Sri Aman haha.. anak dara bajik mummy ya. Sama-sama masuk sama-sama grad.




Moment yang tak terlupakan sepanjang begelar mahasiswa. Dari sekolah rendah di ingatkan supaya berusaha menjadi orang berjaya masuk universiti ambik topi segi empat kata cikgu.. Disaat menanti masuk ke dewan diraikan dengan pembarisan masuk terasa sebak hati ini. Di saat itu ku sedar akan nikmat topi segi empat itu. Alhamdulillah atas kesempatan itu Ya Allah. Apa yang pasti kamu tidak faham tentang nikmat graduation sampai kamu mengalami hari yang sama suatu hari nanti. Perasaan itulah yang sebenar guru selama ini ingin sampaikan...Ya sebak bersyukur semua ada. Kenangan yang tak terlupakan.



Ini la wajah family ekin. Dua orang adik tersayang bersama mak tercinta. Sayang nya dihari bahagian tiadanya kehadiran seorang Ayah yang menjadi tulang berlakang keluarga. 







my best friend peloren. thanks dah bantu my family sepanjang konvo hihi. 




we are crazy together haha..miss the moment 




They are my best friend.Thanks for the support..




Masih terasa macam mimpi.Akhirnya dapat juga pakai jubah yg gah ini





Indu dara kapit  haha



Ini lah wajah ayah kesayangan hamba..Maaf kan ekin pak.mungkin saat ini ekin belum berjaya sepenuhnya..InsyaAllah akan ada rezeki lebih baik suatu hari nanti








Apakah sampai disini sahaja. Saatnya melangkah ke dunia sebenar yang lagi penuh cabaran dan dugaan.Menjawab persoalan dan pandangan masyarakat..Kuatkan semangat dan hati.





No comments:

Post a Comment